BZH, jako podmínka uchovnění u psů

29.03.2012 20:47

Och to věčné dilema a nejžhavější téma mezi chovateli, myslivci, nadšenci a majiteli honičů.

Přidám taky svůj kousek. Berte můj příspěvek z pohledu budoucího chovatele - nováčka.

Jak víte s prvním psem berským honičem jsme ušli dlouhou cestu, až k šampionovi práce.

Nejsme žádní myslivci a stále se považujem za amatéry.

Každý paníček, kterému aspoň trochu záleží na tom, aby z jeho psa nebyl jen škodič a zdrhač, se snaží s ním pracovat.

Mám na mysli základní poslušnost, jde to i s honičem, i když je to trochu náročnější.

Pokud aspoň trochu zvládnete základní věci,

aby pes netahal, vydržel chvilku odložen a párkrát vyrazíte do lesa po natažené stopě, dá se zkouška BZH udělat.

Upřímně říkám, jděte do toho !!!

Aspoň zkusit, nějaký ten výcvikový den, ať si ušoun příjde na své, třeba se mu to i Vám zalíbí.

Ano jděte do toho, ale jen když sami chcete a né pod tlakem. Každý kdo si pořídí honiče, není na lítání po lese.

Spousta páníčků, má ty ušatý krasavce doma na gauči, jako my :-)

Nyní máme fenku a příští rok plánujem štěňátka. V tu chvíli narážím na problém a ožehavé téma:

BZH podmínka pro uchovnění psů

Ano jsou to lovci a je fajn když mají třeba titul CACT, ale takových je pár.

Krycích, schopných a zdravých psů je málo, prostě není kde brát.

Příští rok plánujeme štěňátka a mám co dělat s hledáním ženicha.

Už mám vybráno, i když vlastně není moc na výběr.

1. problém - příbuznost

2. problém - vady, jako zálomky, křivé nohy, puntíky, světlé oko, atd  . . .

3. problém pes se mi nelíbí

Ano pak nastává situace tzv. Matadorský chov, kterou jisté dámy používají jako zbraň a napadají ostatní.

Ruku na srdce přátelé, táhněme za jeden provaz !!!

Zrušením této podmínky bude hned více krásných, zdravých psů a můžem se těšit na nová různá spojení a spoustu úspěšných vrhů.

Tak to byl můj příspěvěk, Vaše Radka